Det här med namn som avsändare på företags nyhetsbrev!
Jag har noterat en sak på sista tiden. Det är många företag som börjat med att skriva ett namn på en person som avsändare på deras nyhetsbrev. Vad tycker ni om det? Jag gissar att företagen i fråga tror att det kommer att bli mer personligt och att man känner att det verkligen är en person bakom dessa nyhetsbrev, att det skulle öka öppningsprocenten. Nu vet inte jag om så är fallet. Däremot tror jag inte på den grejjen. För mig tycker jag det känns väldigt mycket som spam. När jag tittar i min skräppost hittar jag mycket mail av den sorten.
Så för mig funkar det inte. Men jag kanske är för ”insatt” också. För skadad av att själv vara nyhetsbrevsskickaren. Nej, jag tror mer på att istället visa vilket företag som är avsändaren och det personliga tar jag istället inne i brevet. I vårt nya nyhetsbrev som du kan se en försmak av här finns en ruta där jag skriver till er, lite mer personligt, lite mer avslappnat och lite roligare. Hoppas det går hem.
Jag kollade också vad min förebild inom nyhetsbrevvärlden Sarah Wittbom som skriver på I love e-mail tycker om det hela. Hon tycker det är att luras, att företag riskerar dålig relation av det.
Nästa vecka lutar det åt premiär för vårt nya nyhetsbrev! Spännande!
//Paulina
Liknande inlägg:- Nyhetsbrev Special med lååga hotellpriser
- Nytt nyhetsbrev med läskigt bra priser – kan du motstå?
- FREDAG. Hotellbesök, mello, 48h Special och nytt nyhetsbrev
-
-
-
Arkiverad i HotelSpecials.se, Tankar | Kommentera gärna »